Yapılandırmacı öğrenme kuramı

Yapılandırmacılık, bilginin öğrenen tarafından oluşturulduğu, her öğrenenin dışarıdan aldığı yeni bilgi ile sahip olduğu bilgileri ilişkilendirerek öğrendiği fikri üzerine odaklanmıştır. Bilginin öğrenciler tarafından pasif bir şekilde algılandığına inanılırsa öncelik bilginin öğrencilere doğrudan aktarılması gerekir.

Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı nedir?

İnsanların kendi deneyimleri ve düşünmeleri sonucunda kendi bilgilerini ve zihinsel modellerini oluşturdukları şeklindeki yaklaşıma denir. Bunun anlamı şudur; … Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur.

Yapılandırmacı öğrenme ilkeleri nelerdir?

Yapılandırmacı öğrenmenin temel ilkeleri:

  • Öğrenme sosyal bir etkinliktir. Diğerleri ile etkileşim öğrenmemizde önemli yer tutar.
  • Öğrenme yaşantımızla bağlantılıdır. …
  • Öğrenmek için önceki bilgilerimize ihtiyaç vardır. …
  • Öğrenme için zaman ihtiyaç vardır. …
  • Motivasyon öğrenmede anahtar öğedir.

Yapılandırmacı öğrenme kuramcıları kim?

Yapılandırmacılık, birçok destekleyen kuramcıyı da beraberinde getirmektedir. Eğitim bilimleri konuları içerisinde de sık sık karşılaşacağımız ve yapılandırmacılığı destekleyen bu kuramcılar; Piaget, Vygotsky, Brunner, J. Dewey, Barlett ve Gestalt'tır.

Yapılandırmacı öğrenmenin kilit özellikleri nelerdir?

Mücadeleci, meraklı, girişimci ve sabırlı olmak, yapılandırmacı öğrenmede bulunması gereken kişisel özelliklerdir. Öğrenenler bilgiyi araştırıp keşfederek, yaratarak, yorumlayarak ve çevre ile etkileşim kurarak yapılandırır. Böylece, içerik ve süreci aynı zamanda öğrenirler.

Yapılandırmacı öğrenmede kullanılan stratejiler teknikler nelerdir?

Yapılandırmacı öğrenmede, kullanılan stratejiler şunlardır: Drama, proje çalışmaları, tasarımlayarak öğrenme, öğreterek öğrenme, işbirlikli öğrenme (Wilson, 1997: 8).

Yapılandırmacı görüş nedir?

Yapılandırmacılık , öğrenenlerin halihazırda bildikleriyle bütünleşerek yeni anlayışlar ve bilgiler inşa ettiklerini tanıyan bir eğitim teorisidir . Bu, okula başlamadan önce kazanılan bilgileri içerir. Çeşitli felsefi konumlarla, özellikle epistemolojide olduğu kadar ontoloji , politika ve etikte de ilişkilidir .

Öğrenme Yaklaşimlari nelerdir?

  • ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI, YÖNTEMLERİ, TEKNİKLERİ VE TAKTİKLERİ
  • ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI.
  • Sunuş yoluyla öğretim yaklaşımı
  • Buluş yoluyla öğretim yaklaşımı
  • Araştırma yoluyla öğretim yaklaşımı
  • Tam öğrenme yoluyla öğretim yaklaşımı
  • HEDEF.
  • ÖĞRETİM YAKLAŞIMI.

Related Posts