Mihver ders nedir

ilköğretimde bir dersin merkeze alınması, diğer derslerin de bu ders ekseninde ilgi ve bağlantı kurularak işlenmesi anlamına gelen öbek.12 Dec 2011

Mihver ders anlayışı nedir?

ilköğretim birinci kademede bazı derslerin merkeze alınarak diğer derslerle ilişisi sağlanarak paralellik sağlanmasında merkezde olan derse denir. örn: hayat bilgisi merkeze alınmış, türkçe ve matematik dersleri onlara paralel işlendiyse burada hayat bilgisi mihver ders olmuştur.

Ilkokulda Mihver dersler nelerdir?

Sadece mihver (eksen) dersler olarak adlandırılan Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen ve Teknoloji dersleri ortak işlenmektedir. İfade ve beceri dersleri olarak adlandırılan Türkçe, Matematik, Müzik gibi dersler bu derslerin bir uzantısı gibi düşünülerek mihver derslerin temelleri üzerinde yapılandırılmaktadır.

Sosyal Bilgiler mihver ders mi?

1968 programında; Hayat bilgisi dersinin yanında Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi dersleri de mihver ders olarak kabul edilmiştir.

Hayat Bilgisi dersi ne demek?

Hayat Bilgisi, çocuğun bulunduğu topluma uyumunu sağlayan, yaşadığı toplumun tarihi, kültürel ve sosyal yapısını tanımasına yardımcı olan, toplumsal yaşamın gerektirdiği davranışları kazanmasını sağlayan bir derstir (Bahçe, 2010, s. 12). Hayat Bilgisi dersi konuları itibari ile çocuğun gelişimine katkı sağlamaktadır.

Toplu öğretim ne demek?

Günümüzde ilköğretimde geçerli olan ve uygulanan Toplu öğretim yöntemi eğitimde o devre göre son derece çağdaş bir anlayış ve uygulamaydı. Bu yönteme göre ilk üç sınıfta dersler Hayat Bilgisi dersindeki üniteler etrafında toplanmış ve her dersin programı yeni ve canlı esaslara dayandırılmıştır.

Hayat Bilgisi hangi dersleri kapsar?

Hayat Bilgisi kapsam olarak Türkçe, Matematik, Resim, Müzik, Beden Eğitimi dersleriyle iç içedir (Güleryüz, 2008: 13).

Hayat Bilgisi hangi derstir?

Bireyin yaşamında karşılaşabileceği çeşitli sorunlara karşı en uygun seçenekleri ortaya koyabilmesi için hayata hazırlamayı amaçlayan hayat bilgisi dersi hayatın içinden olayları ele alarak bu olaylardan hangi sonuçların çıkarılması gerektiğini kazandıran bir derstir (Akınoğlu,2004: 2).

Related Posts